שאלה 18 - למה דווקא האריה הוכתר כמלך החיות?

אריה מלך החיות. ככה משננים לנו מינקות.
למה?
מתוך ויקיפדיה, אריה:
הוא ניזון מאוכלי עשב שונים אותם הוא צד, וכן מפגרים
בתרבות האנושית נחשב האריה סמל לגבורה וכוח, ולכן הוצמד לו הכינוי "מלך החיות". 
האריה הוא החיה שמעוררת אצל האדם תחושת ההערצה ועם זאת גם יראה עמוקה. בתלמוד הוא מכונה "מלך החיות",[14] וכן בפי בני התרבות המערבית, ובאגדות רבות הוא מתואר כשליטם הבלעדי של בעלי החיים על פני אדמות. 

במציאות הוא לא הכי חזק. 
פיל אפריקני, ויקיפדיה:
הפיל האפריקני הבוגר אינו מאוים על ידי הטורפים באפריקה. להקת אריות גדולה מסוגלת לטרוף פיל צעיר, אם כי לרוב הפיל הצעיר מוגן על ידי העדר.

הוא לא הכי מהיר, וגם לא ידוע כהכי ערמומי.
והוא בטוח לא הכי גדול.

 
מה הופך אותו למלכותי?
אין ספק שיש לו דמות מרשימה, והרעמה שלו יכולה להזכיר כתר. האם מספיק המראה החיצוני בשביל לזכות אותו בכתר? 

אז למה בחרו דווקא באריה כמלך החיות?
יותר מזה, למה הרגישו צורך להכתיר לחיות מלך?
מה כל כך חיוני בתואר הזה?
התנ"ך מלא אזהרות נגד מלוכה. יש שם לא מעט סיפורים עסיסיים, שממחישים טוב מאוד את העניין. ובכל זאת היהודים מחכים למלך המשיח, שיגאל אותם וישלוט על כל אומות העולם. (אפשר למצוא עוד על דעתי על הנושא בשאלה 5).

מלך המשיח. משיח בן דוד, מלכו של שבט יהודה. 
״ה"אות" של שבט זה (כלומר הדגל שלו) היה ציור של אריה על רקע תכול שמיים.״

גור אריה יהודה, ויקיפדיה:
״גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה הוא סמל אלגורי לשבט יהודה בהתאם לברכת יעקב בספר בראשית (פרק מ"ט, 9) ולממלכת יהודה בתנ"ך. בעקבות זאת מופיע גור אריה יהודה המתואר כאריה צועד כסמלו של בית דוד כנצר לשבט יהודה, ומופיע בסמלי ערים בישראל כמו בסמל העיר ירושלים אשר שוכנת בנחל תו של השבט, סמל העיר יהוד וגם כסמל פיקוד המרכז של צבא הגנה לישראל

״האריה הוא חיה טמאה.
בכך שהאריה חיה טמאה, נראה כי נפילתו לקליפה היא למטה מהשור שהוא בהמה טהורה.
לעומת זאת, במרכבה העליונה נהפוך הוא, פני האריה הם אל הימין, שהיא דרגה גבוהה יותר מהשור, והיא מורה על בחינת האהבה.
פני אריה שבמרכבה הוא אריה דאכיל קורבנין, שבזמן בית המקדש היה יורד ומעלה את הקרבן.״

חב״דפדיה - שור

״שור הוא בעל חיים טהור הנקרא "מלך הבהמות". השור משמש כדוגמא לבעל חיים תוקפני, ובמסכת בבא קמא השור הוא שם כללי לנגיחה בקרני השור הנעשית מחמת כעס וכוונה להזיק.

בחסידות השור משמש כדוגמא לנפש הבהמית שנמשכה מפני שור שבמרכבה

אז השור הוכתר כמלך הבהמות. שוב כתר, וגם אפשר למצוא קשר למשיח.

המשיח הגואל אמור להגיע משבט יהודה, אך לפי האמונה אמור להגיע לפני כן משיח אחר, משיח בן יוסף. משיח זה אמור להגיע משבט אפרים.

שבט אפרים, ויקפדיה:
״על פי המסורת, סמל שבט אפרים היה דגל שחור ועליו ציור של שור ושל מצרים.״

האריה והשור, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף. הכל קשור להכל.
אבל מה עושה שם פרמידה?
חשבתי שפרמידות הם סמל מובהק לחירות. העובדה הזאת מעלה לי המון שאלות.
אני חושבת שזה מתקשר לנקודה שנגעתי בה בשאלה הקודמת שלי על בית המקדש.
אצל הבונים החופשיים פרמידות ובית המקדש הם חלק חשוב מהאמונה שלהם.
שוב ושוב אפשר למצוא הקבלות בין האמונה שלהם ולאמונה היהודית.
סדר עולמי חדש, מחדירים לנו את זה כבר שנים על ידי חברים ידועים מהארגון.
אך מה בעצם ההבדל בין התוכנית שלהם, לבין מה שהיהודים מיחלים לו?
לפי האמונה, בימות המשיח מדובר שליטה של ממשל אחד, מלך אחד על כל אומות העולם. בסך הכל נשמע דיי דומה. 
הסבר מעניין על האמונה יש בדקה 15:10. אפשר למצוא יותר פירוט  על הקישור הזה, בשאלה 15. אפשר גם למצוא דוגמא נוספת לרצון הזה בשאלה 4, שנוגעת ברעיון היהודי לבית משפט עולמי שיורכב מסנהדרין.

האם לכל זה יש קשר לשאלת הכותרת של הפוסט? 
מה שאני מבינה מכל זה, עדיין מעורפל מדי בשביל לכתוב.
אני לא בקיאה בדת היהודית. ממש לא. אני זוכרת במעורפל את שיעורי התנ״ך בבית ספר. אני רק אוספת חתיכות בזמן שאני שואלת. כל מה שאני יודעת, וזה לא הרבה, הוא מה שקוששתי מפה ומשם. אני בטוחה שפספסתי הרבה. מה שכן, אני מאמינה שהרבה מהאמת מוסתרת עמוק עמוק, ומעטי מעט נחשפים אליה, לכן מודעת שיש לי המון עוד חתיכות להשלים.
אני משאירה לכל אחד להגיע לפירושים עם עצמו.

רק לפני שאני מסיימת, אשאיר כאן עוד עובדה מעניינת על חשיבות האריה כסמל.

כאשר חיפשתי עוד קישורים לאריה עם היהדות, הגעתי למאמר הזה:
פעם ראשונה שאני נתקלת במושג הזה.
מסתבר שזה בעצם שלטי אצולה 
הֶרֶלדיקה (באנגליתHeraldry) היא המדע והאמנות של תכנון, הצגה, תיאור ותיעוד שלטי אצולה (הנקראים גם שלטי גיבורים). ``
מכל מטעני ההרלדיקה האריה הוא מהדמויות הנפוצות ביותר אם לא הנפוצה ביותר מכולן. חשוב לציין את היותו של האריה הדמות היחידה או מהדמויות היחידות ביותר של חיה בהרלדיקה הקדומה אשר לא נכחו בטבע שמסביב ליוצריו – כלומר האריה בתור חיה עדיין הופיעה בהרלדיקה למרות היותה רחוקה לרוב מעין היוצר האירופאי באופן ניכר.
 
באותו מאמר מופיע ציור של שלט אצולה של משפחה שאפשר להגיד בלי חשש, שהיא הכי מפורסמת מכול המשפחות שמופיעות שם. מפורסמת לטובה ולשמצה.
 A patent for the modified arms was finally granted on March 25, 1817.
זהו שלט האצולה של משפחת רוטישלד.

כך זה נראה היום:




בפוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
אשמח אם יתפתח דיון, ודרכו להעמיק עוד על הנושא.
תודה.  
כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.
רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?