שאלה 1. יהדות - דת או גזע?

שאלה 1. יהדות - דת או גזע?
בפוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

מה זה יהודי, דת או גזע?

גדלתי בארץ ישראל. הגדירו אותי כיהודיה וחינכו אותי כחילונית.

אז איך אגדיר את עצמי מבחינת המוצא שלי? בעקרון אני ישראלית. לגבי זה אין שאלה, זה הדרכון היחיד שיש ברשותי, שם גם נולדתי.

אני אוכלת טרף, ולא חוגגת חגים, לא שומרת שבת, וגם לא צמה, אז למה חשוב לממסד ולחברה להדגיש את יהדותי?

מצד שני, גם חילוניות לא באמת מגדירה את אמונתי כראוי. אני הבנתי שחילוני היה מוגדר כל מי שלא מאמין באלוהים, אתאיסט. הוצאת הקודש והשארות רק עם החול. אני כן מאמינה בכוח עליון, ושיש תוכנית גדולה לכל מה שקורה כאן, אז אני גם לא חילונית באופן עקרוני. האמת שלא ממש מצאתי מילה שמתארת כראוי סגנון כזה של אמונה.

בעקבות הכתיבה כאן (ושיחה עם חברה), יצאתי למסע עם השאלה האם ההגדרה שלי נכונה. מסע הראוי לפוסט משלו.


אז מה זאת יהדות, דת או גזע?

אם מדובר בגזע, אז אני באמת לא יכולה לדעת. אני לא יכולה ללכת רחוק כל כך כדי לדעת אם אני באמת קשורה,ובטח שלא את האיך ולמה. מי יודע, אולי מישהו מאבות אבותי התגייר במהלך חייו, ואין לי שום קשר לאנשים שמספרים עליהם בתורה. 

לפני שאתם ממליצים על ערכות בדיקה גנטית שנמכרות עכשיו במחיר אטרקטיבי, אני ממליצה לכם לעשות מחקר מעמיק גם על נושא זה. 


אם מדובר בדת, אז אין לי ספק שאי אפשר לשייך אותי למשבצת הזאת. הרשימה מדוע אני לא שייכת, הרבה יותר ארוכה מהמעט שציינתי למעלה. 

עזבו אותי, מה לגבי קרל מרקס? בן אדם שהשווה את הדת לאופיום. 


מדוע כשיהודים חילונים מתפרסמים על השגיהם, יש יהודים המשייכים אותם אליהם בקלות. כמה נחמד במקרים כאלה לקשר אותם למוצאם. 

אך אם מזכירים את הכמות הגדולה של יהודים כשזה קשור לפדופיליות, זאת כבר אנטשמיות. 

אפשטיין, גיסליין מקסוול, או האחיות ברונפמן. (ששש... זה נושא כאוב, ולא נוגעים בו אצל היהודים, כמו גם אצל פמנסטיות, אבל זה לא לכאן)


בכלל נושא האנטשמיות הוא מאד רגיש ולא אחיד. (עוד על זה ,שאלה 15, ובשאלה 16)

קודם כל אנטשמיות, כוללת את כל השמים, שנאה שמכוונת לכל מי שששור לבנו של נח, שם.

יש גם את עניין הצביעות בהגדרת מי זה אנטישמי. 

יהודים יכולים להתגאות על הצלחתם בהוליווד.

מתוך אתר מידה: ״...ועכשיו קחו מנגד את היהודים. הם המציאו את המונותאיזם, את הוליווד,...״

אך אם גוי מעיז להעיר על הכמות האדירה הוא מוכרז כמשוקץ. אין להם בעיה גם להראות את הדו-פרצופיות. אם אחד מהתעשיה ידבר על כוחם הרבה, הם לא יהססו להשתמש באותו כוח, ובעיקרון להוכיח עד כמה שזה נכון. 

נתקלתי בדוגמא דומה לגבי פונוגרפיה 

ליהודים מותר לדבר על האחוז הגדול שלהם בענף הזה, ולתת פירושים משלהם מדוע זה כך.

אפשר למצוא כאן דוגמא אחת מרבות. 

Jews In Porn - Mike Kulich and Rabbi Gary Katz

[עדכון 13 ינואר 21, הסרטון נמחק מיוטויב, וכנראה בכלל מהרשת] 

מצד שני אם הפירוש לכך הוא לא אוהד, אז ברור שאין בעיה לשלוף מולו את כרטיס האנטישמיות.


אפשר למצוא הרבה מקרים בהיסטוריה היהודית, שהרבנים לא אוהבים ביקורת (שאלה 10). את ישוע, אם הכתובים נכונים, הם רצו שישוע יוצא להורג, כי הוא ביקר את אמות מידתם. הם לא רק דאגו למותו הפיסי, הם דאגו שכל דובר עברית, המון ללא יודעין, יקלל את שמו באופן קבוע. 

נשמע הזוי, ובלתי ישים, אבל כשחשבתי על זה לעומק, קלטתי את הערמומיות של אנשים מאוד ממוקדים למטרתם. כל מה שהיה צריך לעשות הוא לשבש את שמו, ולאסור קריאה בספרים המדברים עליו.

דוברי עברית שאני מכירה, כולם בלי יוצא מן הכלל, לא מודעים שכל פעם שהם אומרים ישו, הם משחררים קללה לעולם. יש"ו - ימח שמו וימחק. הקללה בהא- הידיעה באמונה היהודית. 

אפילו ויקיפידיה אין ערך לישוע. הקללה נבחרה לכותרת, והשם ישוע מופיע רק אחר כך.

בכלל צנזורה היא חלק בלתי נפרד מהיהדות. 

חורבן בית שני, החריב גם את מהות המינהגים של היהודים. אחרי שיגרה בת כ-1000 שנים, היה צורך להמציא את היהדות מחדש, וכך גם עשו. עשו עריכה, השאירו וקידשו את מה שרצו, ומה שהשמיטו הם רצו לזרוק הכי עמוק שאפשר לתהום הנשייה.

לרבי עקיבא היה פתרון. הוא הכריז ש"כל הקורא בספרים חיצוניים אין לו חלק לעולם הבא", וזה כמעט הצליח לו. לקח זמן, אבל כמו שלמדתי, כל דבר מגיע בזמן המתאים לו. 

הספרים המצונזרים התגלו במדבר במאה שעברה, וחשפו צד שעד אז לא היה ידוע, או נכון לומר ידוע למעטי מעט.

מובן שהם לא רק השמיטו, אלא גם הוסיפו את שלהם. 

דוגמא טובה לכך היא שמות חודשי הלוח השנה העברי, וזאת הייתה אמורה להיות השאלה לפוסט הבא, אך אצטרך קודם לטפל בעניין ההגדרה של חילוני.


הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
תודה.  
כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.
רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.


תגובות

  1. מאוד מרתק מה שכתבת. למדתי לפני מספר משהו מעניין שחייבת לחלוק. אלוהים מבטיח לאברהם להרבות את זרעו בבראשית כב': "כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם וְיִרַשׁ זַרְעֲךָ אֵת שַׁעַר אֹיְבָיו"
    אברהם הוא למעשה היהודי הראשון.
    למה הוא מציין את כוכבי השמיים ומנגד את החול על שפת הים? שניהם בלתי ניתנים לספירה זה נכון , אבל מנוגדים במיקום. כלומר, או שהיהודים הם כמו כוכבים בשמיים, מצליחים, פורצי דרך, ממציאים, מוכשרים, עשירים וכו' או שהם במקום הכי נמוך, ממש כמו חול, הם ראשי מאפייה, פדופילים, מבצעי הונאות בבורסה, פושעים וכו'. אין הרבה אמצע אצל יהודים, או שהם מפורסמים בגלל דברים חיוביים, או דברים שליליים.
    לגבי אם מישהו מאבותייך התגייר, גם אם כן, ומבחינת "גזע" את לא יהודיה, הרי התפיסה היהודית היא כזו שאנשים שהתגיירו כבר בעלה נשמה יהודית, ולכן מראש הם היו יהודים עוד לפני הגיור. הגיור הוא מה שהשלים את התהליך של הנשמה. לא סתם הרבה אנשים גויים שהתגיירו מספרד, או ממדינות לטיניות, גילו אחרי הגיור שאחד מאבות אבותיהם היה בגירוש ספרד ולפי שם המשפחה הוא יהודי. זה עניין מאוד מעניין.
    מאת ציפור ירוקת כנף שקוראת אותך, ומבינה לליבך.

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל, תודה ציפור. כיף שאת כאן.

      אהבתי את הרעיון של הכוכבים מול החול. פעם ראשונה שניתקלתי בזה, יש בזה המון.

      יש לי שאלה לגבי היהדות של אברהם.
      אברהם נקרא בעצם עברי, הכינוי ישראל הגיע רק אצל נכדו, והיהדות הגיעה הרבה יותר מאוחר. הפעם הראשונה שהמושג מופיע בתנ״ך זה במגילת אסתר. מרדכי היהודי. מגילת אסתר, מכל התנ״ך, זאת המגילה היחידה שלא מופיעה בין המגילות הגנוזות, אצלי זה עורר הרבה שאלו. וזה לא הדבר היחיד שם, שמבליט אותה מהשאר.
      ממה שאני מבינה עד עכשיו, היהודים ניכסו לעצמם הרבה דברים מהתורה, כאילו זה משויך רק להם.
      כתבתי על זה בשאלה 24, בה אני בודקת אם המושג עם סגולה משויך רק ליהודים.
      https://masashelsheelot.blogspot.com/2021/02/24.html


      לגבי הגיור, מבינה את הטענה. פעם שמעתי איזה רבי שטוען, שגם שיהודים התחתתנו עם גוים, אלוהים דואג שיהיו אלו כאלו שבאים ממשפחות שייתגרו.
      זה הקטע, מי יודע?
      מה שלי לא מסתדר זה שדת נקבעת קודם כל לפי אמי, ולא לפי האמונה שלי.
      אם אדם נולדו למשפחה נוצרית, ומפסיק להאמין בישוע, אז הוא כבר לא נוצרי. למה זה לא ככה אצל היהודים?

      מחק
    2. אני לא יודעת לענות לך משהו מוסמך, כי אין לי רקע דתי פורמלי. ממה שאני חושבת, מרגישה, תופסת, מעלה בדעתי, זה שביהדות אין באמת בחירה לא להיות יהודי. כלומר ברגע שנולדת לאמא יהודית, גם אם תרצי להתנצר/להתאסלם/ להפוך לעובדת אלילים, את עדיין יהודיה בעלת נשמה יהודית. את פשוט סטית מהדרך בעיניי היהדות. בנצרות, איסלאם ויתר הדתות, הסיפור שונה, וקל יותר כי הדגש על הכמות, הם רוצים כמה שיותר מאמינים. ביהדות, מה שקובע זה האיכות, לא הכמות. היהדות היא לא דת מיסיונרית, ההיפך, תנסי להתגייר ותעברי 7 מדורי גיהינום, יבדקו אותך שנים, ינסו להבריח אותך, ינסו לשכנע אותך להמשיך להיות גרה ולשמור 7 מצוות נח, כי זה קל ופשוט יותר, ולמה לך להתחיל לקיים 613 מצוות?
      אני חושבת שהיהדות היא דת עמוקה, חכמה, ואמיתית יותר מכל הדתות, גם אם לא מסכימים עם הכל.

      מחק
  2. עוד משהו שרציתי להוסיף לגבי מושג החילוניות. זהו מושג מאוד חדש. אם תלכי 4-5 דורות אחורה, לא היו אנשים חילוניים, כולם עבדו משהו או מישהו. החילוניות התפתחה עם תנועת ההשכלה והתיעוש. אני חושבת שלמרות שהיום קיימים המון אנשים חילוניים בציבור הישראלי, להרבה יש חיבור, לא תמיד מוסבר למשהו מהעבר הדתי של אבותיהם.
    את מכלילה ציבורים שלמים כמו "היהודים", או "הרבנים". למרות שזה קל ונוח, אין קונצנזוס בציבורים האלו על מה שאת מתארת. 120 אנשים, 120 דיעות. יש כל כך הרבה יהודים אנטישמיים, שונאי ישראל או ציונות, ומנגד יש יהודים מאוד פטריוטים וציוניים, אבל גם בתוכם יש מחלוקות. יש המון מחלוקות בעולם הרבני. ואין באמת אחדות גם בעולם היהודי. לראייה זה היחסים עם יהדות ארה"ב שמעולם לא היו כל כך רחוקים ואף מנוכרים. 75% מיהדות ארצות הברית הצביעה ביידן, 82% מהישראלים בארה"ב הצביעו טראמפ.

    השבמחק
  3. לגבי אברהם, ממנו צמחה היהדות והאיסלאם. אבל הוא למעשה נימול, ולכן הוא נחשב כמי שבא בברית עם אלוהים. האם היהודים ניכסו לעצמם דברים? לא יודעת, גם לא חושבת. היהודים היו ראשונים, לפני הנצרות והאיסלאם. למעשה הנצרות והאיסלאם מתבססים על היהדות. ולכן, רק מעצם קיום הזמן הכרונולוגי הראשוני של היהדות, לדעתי לא ניתן להגיד שהם ניכסו לעצמם דברים, ההיפך אם כבר.
    אבל לגבי הגדרות של יהודי או עברי, אני חושבת שבסוף מדובר על אותו עם ששכן באותו מקום גאוגרפי והיו לו אותם ערכים ואמונות.
    אני כן חושבת שאנחנו עם סגולה, ולא בגלל שזה מתנשא, עובדתית תראי שאנחנו 0.33% מאוכלוסיית העולם, אבל מבחינת הישגים, כמות עצומה של זוכי פרס נובל שכולם יהודים. כל כך הרבה ממציאים, מדענים, מומחים שכולם יהודים וקידמו את העולם בטירוף. סטטיסטית זה מטורף ולא מסתדר, גם אם לא נסכים על זה. מה שמאוד מעניין, זה שהגויים כן מסתכלים עלינו כעם סגולה, לפחות הרבה מאלו שפגשתי.

    השבמחק
  4. "אני לא יודעת לענות לך משהו מוסמך, כי אין לי רקע דתי פורמלי"
    לא רק שאין לי רקע מוסמך, אני באה מחינוך חילוני אנטי דתי, עדיין אני חושבת שזאת זכות של כולנו לפרש את המקרא בדרכנו.
    אני דווקא רואה בנקודת הפתיחה שלי יתרון. לקרוא את הסיפור עם כמה שפחות דעות קדומות.

    לגבי מושג החילוניות, נגעתי בזה בשאלה 2. זה לא רק מושג יחסית חדש, גם אנשים שונים מפרשים זאת שונה. אני חושבת שאחת הבעיות שיש לחילונים בארץ היא שיצרו להם מצב אבסורדי. מצד אחד הם לא מאמינים בספר התורה , מצד שני הם חיים במדינה בגלל אותו ספר תורה. אני מאמינה שבגלל זה יש בלבול עצום באוכלוסיה הישראלית עם הגדרה עצמית.

    ״את מכלילה ציבורים שלמים כמו "היהודים", או "הרבנים".״
    זה לא בא ממני, זה הרושם שאני מקבלת כשאני מקשיבה לרבנים. לשמחתי האינטרנט פתח עולם שלם, שהיה רחוק מדי בשבילי לגישה עד אז. יצא לי לשמוע הרבה רבנים.
    היהדות זאת לא דת רוחנית, זאת דת פוליטית. בגלל זה האמונה פחות חשובה ממוצא האם.
    מה שכן, לאורך ההיסטוריה, מי שחלק ברבנים נודה. לא משנה מוצאו, אם הוא חולק עליהם הוא לא חלק מהם.
    הקראים לא נחשבים ליהודים, כי הם לא הסכימו עם הרבנים ששולטים. הרבנים צנזרו את הכתבים של הצדוקים. בעיני הרבנים, הם לא נחשבים כיהודים. הם ניסו למחוק אותם מהזכרון, אבל הם גם צאצאים של אותם אבות.
    היהדות בעצם לא בנויה על המקרא, אלא על הפירושים של החכמים והרבנים של המקרא. מי שלא מסכים איתם מגורש.
    כתבתי על זה כבר בשאלה 10, בה אני שואלת מי יותר חשוב ביהדות, הרבנים או אלוהים.
    https://masashelsheelot.blogspot.com/2020/07/10.html

    ֿאת יכולה לפרש את היהדות איך שאת רוצה, אבל אם השליטה תגיע לידי הרבנים, הסנהדרין, לא יהיה לך באמת חופש בחירה.
    הקטע הוא שהם מאוד פעילים פוליטית. הם רוצים שליטה.
    לאורך הבלוג אפשר למצוא כמה ראיות לכך.
    בשאלה 4 ו 5 אני מדברת על מצוות נוח והשליחים של בית חב״ד. גם בשאלה 17 על בית המקדש, אפשר למצוא דוגמאות.

    לגבי הגיור, ומצוות נוח.
    האם את מודעת להשלכות של אותן מצוות?
    מבחינתי זאת נקודת דמיון בין ״סדר עולמי חדש״ שאנחנו שומעים עליו, לבין ״ימות המשיח״
    אחת המצוות מדברת על בית דין. הם רוצים להקים בית משפט בינלאומי שיפוקח על ידי סנהדרין. כמובן שהבסיס יהיה בירושלים. מזכיר ממשלה אחת לכל העולם.
    מצווה אחרת מדבר על איסור חילול השם. הקטע הוא שכבר ניתקלתי בכמה רבנים שטוענים שזה כולל גם שאסור לחלל את שמם של הרבנים. לזה עדיין עוד לא נגעתי בבלוג, אבל זה בתוכנית.
    לרבנים שיש קטע חזק נגד שאלת שאלות, פקפוק, או לעג, ואפשר למצוא לכך המון ראיות.

    לגבי הגדרות של יהודי או עברי. עם סגולה, אור לגויים, מדברים לא על עברים, ולא על יהודים, אלה על ישראלים. יהודים הם חלק קטן, מעם עתיק.
    הרבנים לא מוכנים לקבל את זה. מבחינתם רק הם השרידים. זאת למשל הסיבה שהם עשו כל כך הרבה בעיות לאתיופים.
    ומה לגבי שאר השבטים שנפוצו לכל עבר. יש גם היום אנשים שטוענים שהם שרידים שלהם. למה זה לא מעניין את הרבנים? בכל זאת אמור להיות מרגש למצוא אחים עובדים.

    לגבי עם סגולה. הגויים שמתייחסים אל היהודים ככה, לרוב הם דתיים נוצריים, ומושכים אותם להאמין בזה.
    לגבי ההצלחות של היהודים, כמו שכתבת על הכוכבים והחול, אז היהודים בולטים גם בעוד מקומות מאוד שליליים. אבל על זה אסור לדבר.
    היהודים למשל שלטו לאורך ההיסטוריה על ההלוואות בריבית. הדת היחידה שלא רק מרשה זאת, אלא המון חוקים ופרושים נכתבו על זה. כל השאר רואות בזה חטא נוראי.
    או למשל בדיוק בימים אלו, יש דיבור על שליטה של יהודים על עולם היהלומים.
    היהודים זועקים אנטישמיות, כתגובה לביקורת. העניין הוא שבמקומות אחרים היהודים מתגאים בזה, להם מותר לדבר על זה, כי זה מוצג באופן חיובי.
    אי אפשר להתווכח עם העובדות. ליהודים יש כזה כוח בעולם הזה, שהמושגים שלהם והחגים שלהם, הם חלק בלתי נפרד משם. מותר לשאול על זה שאלות? ואם אסור, אז זה רק מעלה עוד יותר שאלות.

    אז אם רוצים לנכס את החיובי, יש צורך גם לא להתעלם בשלילי. ויש המון שלילי. בקטע מסוים הרבה מעבר לחיובי. אפשר למצוא המון יהודים בעמדות מפתח וכוח, גם בתקופות שנחשבות למאוד רעות ליהודים.
    היהודים רוצים להתגאות באיינשטיין, אבל לא לקחת אחריות על כל האנשים מסביב לאפשטיין.
    זכותם, אך זה לא מפתיע שזה מעלה שאלות אצל אנשים.

    דבר אחר שעולה לי לגבי עם סגולה.
    האם סגולה מתבטאת ביכולת ליצור השגים גשמיים, או הרעיון הוא להיות סגולה להיות אנשים יותר טובים לחברה ולסביבה?
    אם בן אדם הצליח להמציא משהו מדהים, אבל הוא חרא בן אדם למשפחתו וחבריו, איך היית מגדירה אותו?

    השבמחק
  5. מאוד מעניין מה שאת כותבת, ואני מסכימה עם הרוב.
    אי אפשר לתת לשאלות שלך תשובות אבסולוטיות. המציאות מאוד מורכבת. אפשטיין היה עבריין מין, אבל גם פילנתרופ מאוד נדיב שתרם המון מהונו. ואיינשטיין היה גאון שתרם לאנושות, אבל התעלל רגשית באשתו. יש המון מורכבויות בחיים. גם היהודים והרבנים כציבורים שלמים מכילים אנשים רבי מעלה, ומנגד אנשים נילזים. ואי אפשר לשים חותמות עליהם ולהכליל. כמו שאי אפשר להגיד על כל החילונים שהם אנסים וגנבים כי אחד אנס או גנב. מסכימה שיש שלילי, בדיוק כמו שיש חיובי, אבל השאלה במה מתרכזים? ולמה מתרכזים בצד אחד חיובי או שלילי?
    אני עדיין לא הגעתי לקרוא את יתר השאלות שלך, אני מחכה לקרוא יותר ואז גם להבין יותר. אני חושבת שבכללי יש הרבה דברים מכוערים וגם יפים בכל דת ובטח שגם אצלנו היהודים.
    עוד דבר יפה בנו, זה שאנחנו שואלים, ולראייה, תראי את הבלוג המקסים שלך? את בחיפושים אחרי תשובות, ואת בנאדם חכם וחושב. וזה משהו שמאוד אופייני ליהודים, הסקרנות ללמוד ולגלות ולחקור ודווקא לא לקבל הכל. ה"נעשה ונשמע" דווקא בא רק בהקשר של תורת אלוהים שהיא נחשבת לאמת האבסולוטית וכדי להגיע למסקנות האלו צריך יותר מחיים שלמים ללמוד ולחקור, אז פשוט מקבלים אותה, משום שסומכים על היוצר שעשה את הכל בדיוק ובשלמות כדי שיתקיימו פה חיים בכדור הארץ. אבל היהדות כן דוחפת דווקא לחקור וללמוד, ולחלוק על הדעת, ולחתור לחקירה, ולא לקבלה. אני גם יותר ויותר מגלה עם השנים שיש דברים שידעו לפני אלפי שנים, ורק בימינו המדע מגלה אותם. יש אינספור דוגמאות ואפילו ספרים נכתבו בעיניי. יש ספר של הרב זמיר על זה ששכחתי את שמו

    השבמחק
    תשובות
    1. ״בנאדם חכם וחושב. וזה משהו שמאוד אופייני ליהודים, הסקרנות ללמוד ולגלות ולחקור ודווקא לא לקבל הכל.״
      תודה על המחמאה, מאוד מעריכה את זה. עדיין זה צורם.
      החברה הכי טובה שלי בימים אלו היא גויה. היא באה מבית קתולי, ועברה ועוברת תהליך של הבנות מעצמה.
      אני כל הזמן אומרת לה, שכשאני שומעת עכשיו על כל היחודיות של היהודים, אני חושבת עליה.
      היא בין האנשים היותר מיוחדים שהכרתי. יש לי הערכה עצומה אליה. הרבה יותר מהרבה יהודים וישראלים שאני מכירה. ובטח ובטח אני לא מרגישה שאני יותר טובה ממנה. אם כבר, לפעמים ההפך. היא מפיצה אור מדהים סביבה. אין לזה שום קשר למוצא שלה.

      לגבי ה״נעשה ונשמע״ משמיעה של הרבה רבנים, אני בטוחה שהם ממש לא דוחפים לחקור וללמוד עצמאי. ההפך.
      צנזורה זה חלק בלתי נפרד מהיהדות. מי שמעיז לקרוא בספרים החיצונים, אין לו מקום בעולם הבא. אין להם בעיה שתקראו כתבים של יוונים, אבל שלא תעיזו לקרוא את המגילות שלהצדוקים, אחיהם היהודים.

      לגבי האמת של הרב זמיר, ואחרים.
      רבנים שיוצאים נגד ה״סדר עולמי חדש״ ונגד הבונים החופשיים, יוצאים גם נגד הרב זמיר וארגון הדברות אליו הוא קשור. אפשר למצוא בקלות ביוטיוב כמה דוגמאות כאלו. אם תרצי אקשר כאן.
      אם מישהו אומר אמת במקום אחד, לא אומר שיש לסמוך עליו. הרבה פעמים מגלים לנו טפח, על מנת להרגיע את דעתנו, וכך בקלות יותר למכור לנו לוקשים.
      לכן אני לא סומכת על הרב זמיר, ולא על הרבנים שמבקרים אותו.

      מחק
  6. ״גם היהודים והרבנים כציבורים שלמים מכילים אנשים רבי מעלה, ומנגד אנשים נילזים.״
    אני לא מדברת על אנשים עצמם, אלא על הכתבים שהם מאמינים בהם.
    גם אנשים שתומכים בלהכריח לחסן, חושבים שהם באים ממקום טוב. חלקם אנשים מקסימים, הם פשוט לא חושבים על ההשלכות מעבר. מרוב פחד הם לא בודקים את הפרטים הקטנים.
    לכן אין לי ספק שאי אפשר להכליל אנשים. יש טובים ורעים בכל מקום. הבעיה היא באג׳נדה שהם מקדמים.
    כך זה גם לגבי היהדות. כתוב מה אמור לקרות בימות המשיח. זה מפורט לפרטים הקטנים. אנשים עסוקים מדי בשביל לבדוק עד הסוף את הפרטים הקטנים. מתעלמים מהדברים הקשים, וחושבים שאם הם יתרכזו בדברים הטובים, הרעים יעלמו. הם מעדיפים לא רוצים להתעמק בפרטים, שיגרמו להם לשנות את דעתם. בדיוק כמו שקורה עם המתחסנים בימים אלו.
    אחת הבעיות בלהתעורר, היא להבין שרימו אותך, או שטעית עד עכשיו. הרבה אנשים מעדיפים לחיות עם הטעות, מאשר להודות בטעות.
    התלמוד מלא דברים מחרידים. הגויים הם בהמות. התעסקות עם מיניות של ילדות בנות 3. הם כתובים שם, והגיע הזמן שישראלים ישימו את הלב לכך.
    בתגובה בערוץ ביוטיוב שאלתי אנשים איך הם חיים נוח עם מצווה שאומרת שהכהן הגדול צריך להתחתן עם נערה בתולה, ובמקום אחר מסבירים שמדובר על גיל 12 על 12 וחצי. ואם רוצים להיות ממש מדויקים אז מהרגע שמופיעות 2 שערות באיבר מינה, ובדיוק עד שני אחר כך.
    הדתיים מתפללים לימות המשיח, ימות המשיח יביאו איתם את חוקי ההלכה, העלאת קורבנות, שלטון מלכות, סנהדרין, עבדים למעמד העליון.
    לא מצאתי מישהו
    הגויים שואלים את אותן שאלות שאני שואלת.
    לזלזל בשאלות האלו זה לא רק לא ראוי, אלא גם מאוד מסוכן.
    לא רק בגלל התגובה שתבוא אולי מהגויים, אלא גם מסוכן לנו אם באמת התפילות האלו יענו, ונצטרך לחיות תחת מלכות דוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. ומשהו לגבי אפשטיין. תרומה של כסף, לא באמת בהכרח באה ממניעים טובים. יש הרבה פילנתרופים בעולם, שזאת רק הצגה, להסתיר את הפרצוף האמיתי.
      אם הוא תרם כסף, זה בטוח לא בגלל טוב ליבו. הוא היה סוחר בילדות, ובעזרתן הוקמה מערכת סחיטה של אנשים בעמדות כוח.
      חוץ מזה, אפשטיין הוא רק בורג מתוך מערכת. יש את החברה/שותפה שלו מקסוול, שחלק טוענים שהיא הייתה מעליו. וזה לא נגמר רק בשניהם. וכנראה זה לא מסתכם באנשים פרטיים, אלא משהו הרבה יותר גדול.
      זהו נושא מאוד מורכב ורגיש, לכן מי שמעלה שאלות מיד מוכרז כאנטישמי.
      היום, יותר מתמיד, הגיע הזמן שישראלים יתעורר. משתמשים בפחד מהגויים שמושרש בנו, כדי להשתיק את האמת, ולהציל המון פושעים.

      מחק
  7. אוף, כתבתי לך תגובה ממש ארוכה והיא נמחקה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?