שאלה 29 - איך התנ״ך נהיה הרב מכר של כל הזמנים?

התנ"ך הוא ללא ספק הרב מכר בכל הזמנים. 
הוא לא רק הרב מכר של כל הזמנים, הוא רב מכר שעליו מבוססים רבי מכר רבים. רבי מכר שהיו חלק בלתי נפרד מהפרסום הנרחב שלו. המפורסמים מבינהם הם כמובן הברית החדשה והקוראן.
האלוהים שמככב שם, מככב יותר מכל שאר האלים בספרי ההיסטוריה,ו גם בחדשות היומיות.
זה לא אמור להפתיע, כאשר יותר מחצי מהאנושות מאמין באחת מהדתות האברהמיות. 
הדתות האברהמיות הן דתות מונותאיסטיות המדגישות ומזהות את מקורן עם אלוהי אברהם או שהמסורת הרוחנית שלהן מזוהה עמו.
שלוש הדתות האברהמיות העיקריות, לפי סדר הופעתן, הן היהדות, הנצרות והאסלאם. נוסף על דתות אלו, ישנן עוד דתות אברהמיות רבות אחרות, קטנות יותר, כגון הדת הדרוזית והדת הבהאית (שהתפצלו מהאסלאם), הדת השומרונית (שהתפצלה מהיהדות),עדי יהוה (שהתפצלו מהנצרות),הדת המנדעית ועוד רבות אחרות. היהדות והשומרונות מתייחסות לעצמן כדתם של צאצאי יעקב, נכדו של אברהם. הנצרות החלה כפלג של היהדות במאה הראשונה לספירה (פלג הידוע כנצרות יהודית) והיא התפצלה לזרמים שונים. האסלאם נוסד על ידי מוחמד במאה השביעית לספירה בהתבסס על סיפורים ששמע מפי יהודים ונוצרים בסביבת מגוריו שהובילו אותו לכתוב את גרסתו לדבריהם בתור הקוראן.
נכון למאה ה-1, מספר המאמינים בדתות האברהמיות עומד על 3.8 מיליארד איש, והוא מוערך בכ-54% מאוכלוסיית העולם. 30 אחוזים נוספים מאמינים בדתות אחרות, ו-16% אינם מאמינים בדת כלשהי.

54% מהאנשים בעולם מאמינים בדתות באבהרמיות. זאת אומרת לפחות 54% מהאנשים בעולם מאמינים לסיפור המקראי. היהדות הפרוסית, חז"לית, רבנית, שערכה את התנ"ך, מספר המאמינים בה עומד על 0.2%. 
נראה שיש סיכוי גדול, שבלי הנוצרים והמוסלמים. התנ״ך היה נשאר ספר אנונימי של עם קטן ומטורלל.
מבחינתי אין לי ספק לגבי זה. בלעדהם לא היה להם סיכוי להפיץ את הרעיון של אלוהים אחד, אלוהים של כולם, אבל אלוהים שאוהב במיוחד עם אחד. עם אחד, שמהווה 0.2% מאוכלוסיית העולם. 
השאלה המתבקשת האם זה במקרה, או שזה מכוון?
לי נראה שזה מכוון, ושמדובר על תרמית עתיקה. תרמית שנעשתה על ידי הפרושים. אלו שערכו את התנ״ך כפי שאנחנו מכירים אותו.

מהרגע הראשון שקראתי את הברית החדשה היו לי חשדות. כל הסיפור הזה עם פאולוס, נשמע הזוי. פאולוס ויקיפדיה:
היה לפי האמונה הנוצרית והמתואר בברית החדשה אחד מהחשובים שבשליחי ישו, על אף שלא היה שייך לשנים-עשר השליחים המקוריים ומעולם לא פגש בישו. פאולוס הוא מחברן של רוב האגרות בברית החדשה, ואחת מהדמויות המרכזיות בהפצתה וביסוסה של הנצרות בימיה הראשונים.
ובצעירותו הוא היה יהודי פרושי-הלניסטי. לפי עדותו בכתביו קיבל חינוך פרושי מקיף ובתחילה שנא את הנוצרים והיה מופקד על רדיפתם, אך בדרכו לדמשק כדי לבער את הקהילה הנוצרית המקומית, נגלה אליו ישו בחיזיון והמיר אותו. 

12 התלמידים של ישוע, היו יהודים פשוטים. זה היה הקטע של הסיפור. הוא יצא נגד העלית, נגד הפרושים, הכהנים, הסנהדרין. לא הסתדר לי שרוב הברית החדשה, נכתבה על ידי יהודי פרוסי שאף פעם לא פגש אותו. הוא בכלל רדף אחרי הנוצרים, שנים אחרי שכביכול ישוע נצלב. הכל מבוסס על עדותו, שישוע נגלה אליו במדבר, וכמו בסיפור עם רבקה ויעקב, והקורא צריך לקחת את המילה שלו, בלי לפקפק או לשאול שאלות. 
עם הזמן מצאתי הוכחות שאכן יותר הגיוני שמדובר בתרמית גדולה. הגעתי למידע מאנשים מלומדים ומנוסים שחקרו וחשפו ראיות שמסתדרות עם החשדות שלי.
מבחינה היסטורית, לא מצאו הוכחות כתובות מהתקופה על אדם שעשה ניסים כמו שמופיע בברית החדשה. הפעם הראשונה שנכתב משהו על ישוע, היה 20 שנה אחרי הצליבה, על ידי פאולוס. היו אלו מכתבים שהוא שלח. שאר הספרים בברית החדשה נכתבו עוד יותר מאוחר.  הבשורה על פי מתי, הספר הראשון של הברית החדשה, נכתב בסביבות 80 לספירה.
מי שהבין שמדובר בבדיה מכוונת מתייחסים אליהם ככופרים, מי שטוען שליהודים יש יד בתרמית מכריזים עליו כאנטישמי. זה לא עוזר אם הם יצטטו גם רבנים. 
זה העניין. אפשר למצוא גם רבנים שטוענים את זה גם כן. יש גרסאות קצת שונות על אופן הביצוע, והמניע, אבל הרעיון בגדול דומה. 
34:00 דרך מניפוליטיבית גם משתמשים בה עם אחריות. הכי ראוי לציון, דבר קצת שנוי במחלקת, והרבה אנשים רוצים להכחיש שזה קרה. אבל האפיפיור הראשון היה בעצם מלומד יהודי. והאפיפיור הראשון הזה, שהיה תלמיד גדול, הוא לא היה האפיפיור, הוא היה רבי שחי ביפו. הוא היה דיג, ועד היום האפיפיור עונד טבעת שיש עליה דיג, מהאפיפיור הראשון. אבל האפיפיור הראשון היה רב גדול, והיהודים הוטרדו נורא על ידי הנוצרים הראשונים שהסתובבו בישראל, והיה לו רעיון, הוא אמר אם תתנו לי רשות, הוא הלך לחכמים, אם תתנו לי רשות, אני רוצה ללכת לבית המקדש, ולבקש מהכוהנים על שמות מסוימים של אלוהים, שרק להם מותר להשתמש בהם, ואני אשתמש בהם לעשות ניסים, לגרום לכל הנוצרים להתלהב מזה, ואז להוציא אותם מישראל. אבל אני אעשה את זה בתנאי אחד, שהעונש על לעשות דבר כזה יפול על כולנו, אני לא רוצה לקחת את כל האשמה... הם הסכימו, והוא הלך לבית המקדש, הוא קיבל את השמות מכוהנים, והוא התחיל ניסים ומופלאות לנוצרים הקדמונים, וכאשר כולם עקבו אחריו, הוא אמר אנחנו עוזבים לרומא. זה דבר אלוהים. 

לגבי המניעים מאחורי התרמית, אני יכולה לעלות עוד אפשרויות, שלא שוללות אחת את השניה. דברים שנראה שהטיבו עם בעלי הכוח  בחברה היהודית.
קודם כל, הצורך של היהודים שישנאו אותם וילחמו בהם כדי לאחד אותם. זאת הייתה חצי בדיחה בישראל. בתקופות שקטות אוכלים אחד את השני, בימות מלחמה כל אחים זה לזה. כמו שאומרים, בכל בדיחה יש שמץ של אמת. במקרה הזה לא מדובר בשמץ, זאת אמת. האנטישמיות עוזרת לחילונים, להתחבר ליהדות שלהם.במיוחד השואה.
הנה דוגמא שמצאתי לא מזמן. 

אפשר למצוא את הטוויט המקורי https://twitter.com
אני יכולה להבין מאיפה זה בא. את הפחד מהלא יהודים החדירו לנו בצורה גלויה. זה לא רק נכון לישראלים. זה נכון לזהות היהודית באופן כללי. 

תרגום חלקי שלי:
הויות יהודיות בנות זמננו: עדיין ׳עם יהודי׳ אחד?  אליעזר בן רפאל וליאור בן חיים רפאל.
״בעיני רבים מהיהודים — והדברים אמורים בראש ובראשונה ביהודים האתניים בתפוצות, דתיים ולא–דתיים — שני צירים מרכזיים מסמלים כיום את המשמעות המעשית של הזהות היהודית: ההתייחדות עם זכר השואה והסולידריות הכלל–יהודית. ההתייחדות עם זכר השואה היא עדיין אחד הגורמים המייחדים בעיני יהודים רבים את דרכו ההיסטורית של עם ישראל בעמים. רבים עדיין רואים בזיכרון הזה מעין נדר הקושר אותם לעם הזה, ושאסור להתירו. האנטישמיות בת זמננו, המתעוררת מדי פעם בפעם בעוצמות קטנות אך כואבות, מחזקת תודעה זו ומזכירה כי זהות יהודית פירושה גם להיות 'אחר' בעיני לא מעט לא–יהודים. ״

מסורת עם המון חגים שמנציחים את היכולת לשרוד ניסיונות השמדה. דאגו שנבין ונזכור אותנו שאנטשמיות היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה היהודית. בשיעורי היסטוריה הזהירו אותנו שגם אם נחליט לוותר על הזהות שלנו, הגוי לא ישכח מהיכן בנו. אין לנו סיכוי להתבולל. והשואה שימשה כההוכחה האולטימטיבית. לימדו אותנו שיש אנטישמיות מודרנית, ויש אנטישמיות עתיקה, ושלברית החדשה יש חלק גדול להבערת השנאה. הברית החדשה הבטיחה את זה מאז שהופצה לעולם. הפרושים שם מוצגים כעובדי השטן. הם הרגו את המשיח, לכן אסור לסמוך עליהם. היו תקופות שדאגו לנקום בהם על זה. 
יותר מאוחר הצטרף האיסלם.
לגבי האיסלם פחות התעסקתי. עדיין מצאתי מספיק ראיות שמעלות שאלות דומות.
על מוחמד ועל הקוראן, אני ממש יודעת ממש מעט, עדיין עוד לפני שויקיפדיה חדרה לעולמי, הייתי מודעת לתאוריה הטוענת שמוחמד בילה תקופה עם יהודים ולמד מהם, לפני שיצא עם נבואתיו.
טוענים כי לאחר שמורה יהודי לימד את מוחמד קצת על הדת וההיסטוריה היהודית נישא מוחמד לסוחרת, לאחר מותה ירש את רוב הונה והחל במסעות גיוס תומכים. תחילה כיוון את כיוון התפילה של הדת החדשה לירושלים, אך לאחר שהדבר לא יצר שום הבדל בין תומכיו לבין היהודים שינה את כיוון התפילה למכה. בתקופת עות'מאן אוגדו כלל הכתבים אודות נאומיו של מוחמד ומסקנותיו ממה שלמד ממורו. לאור זאת בסיוע כמה מלומדים ויודעי כתב ולשון חובר הקוראן כ-20 שנה לאחר מות מוחמד, וכונה "מצחף עות'מאן". המסורת מספרת שעות'מאן מחק, שרף וגנז את כל יתר הכתבים שלא היו לרוחו. לכן ייתכן כי הקוראן והכתבים הכתובים בו אינם שלמים ואינם כפי שהתכוון מוחמד בדבריו. אלא תורת משה חלקית שתורגמה בקיצור לשפה הערבית.

בין אם הוא למד מיהודי מידע שהשפיע עליו ועל דרכו, או אם אכן מדובר בתורת משה חלקית מתורגמת לערבית, זה לא באמת משנה. אי אפשר להכחיש את שהסיפור התנכי הוא הבסיס לקוראן ולאמונה המוסלמית.

בלעדי שתי הדתות האלו השניה, לא היה להם סיכוי להפיץ את הרעיון של אלוהים אחד, אלוהים של כולם, אבל אלוהים שאוהב במיוחד עם אחד. עם אחד, שמהווה 0.2% מאוכלוסיית העולם. 

1:15 [ Rabbi Nancy Kreimer phd]
The word Chosen has this particular sense of selection from other options. So we Got chosen; that means there's the unchosen
תרגום שלי:
את הסרט הזה אפשר לראות במלואו רק בתשלום, אבל במקום אחר מצאתי עוד ציטוט שלה משם.
25:00
תרגום שלי: ... בעליה לתורה, רגע חשוב בחיי גבר, יש פסוק על זה ש״בחר בנו מכל העמים״.
עוד מקום חשוב שהבחירה עולה זה בהבדלה. אלוהים הפריד בין החושך לאור. להפריד את ימות השבוע מהשבת. להפריד את כל האנשים בעולם מהיהודים.
קשה להתעלם מהחיוך שעולה לה כל פעם שהיא מדגישה את ההפרדה בין היהודים לשאר האנושות.

היהודים חיים בסרט של הם מול הגוים. לעם יהודי יש תפקיד לתקן את העולם, אבל הגוים צריכים להיות מודעים לתפקיד שלהם כדי שזה יצליח. 
לא יהיה לזה אותו אפקט אם הלא יהודים לא יבינו ויאמינו שהם גוים. 
למשל שלושת השבועות שמופיעות בתלמוד בבלי - כתובות קיא א
״... ג' שבועות הללו למה אחת שלא יעלו ישראל בחומה ואחת שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות העולם ואחת שהשביע הקדוש ברוך הוא את העובדי כוכבים שלא ישתעבדו בהן בישראל יותר מדאי ורב יהודה״
במילים פשוטות יותר של ויקיפדיה, שלוש השבועות: ״מיוחסות לשבועות שהשביע ה' את ישראל ואת אומות העולם. על פי פרשנות מקובלת, השבועות אוסרות על עם ישראל לעלות בצורה מאורגנת לארץ ישראל או למרוד בשלטון הגויים״.

במילים שלי, לפי האמונה שלהם הגוים גם כן נשבעו לאלוהי ישראל, לכן ברור שיהיה חשוב גם לידע אותם על זה.
הלא יהודים אמורים לראות את עצמם כנחותים. הם אמורים בעצמם שהיהודים צודקים, עם קצת עזרה כמובן. הם צריכים להבין שכדי לקחת חלק מאוטופיה המשיחית, הם צריכים להתחייב על מצוות בני נוח. 
הדרך הכי טובה היא לגרום לכמה שיותר לא יהודים איכשהו להאמין גם כן בסיפור על אדם וחווה, ובסיפור של נוח ובניו, ובאלוהי ישראל שהוציא אותם ממצרים, ונתן להם את התורה, ובחר בהם לשלוט בשאר אומות העולם.
הפרושים הכינו את השטח לעתיד ליורשים שלהם. עם שתי הדתות האלו הם יצרו שתי קבוצות של אנשים שייצגו את ישמעאל ועשיו. הצדדים שאמורים להלחם אחד בשני, במלחמת גוג ומגוג. צעד חשוב לעזור להם להגשים את התוכנית. הם קוראים לה נבואה.
17:13
תרגום שלי: ״באחרית הימים, יהיה את הברזל של עשיו שמייצג את אדום, שמיצג את החברה המערבית. אירופה ואמריקה, כדי להערבב עם ישמעאל, שבעקרון אלו הערבים והמוסלמים. איך זה יקרה בלי המשבר הפליטים שיש לנו. באחרית הימים יהיה ערבוב בין עשיו, אדום, שזה המערבה, והמזרח, המוסלמים והערבים. ויהיו להם הרבה ילדים מאנשים המקומיים וכך הם יכבשו את [אירופה]... הרעיון שהפליטים מגיעים לאירופה, זה כבר לא העניין אם זה נכון או לא, זה פשוט מילוי למה שצריך היה לקרות לאורך כל הדרך. מילוי דברי חז״ל והנביאים. זה היה חייב לקרות וזה רק עוד סימן שאני קרובים למילוי התיקון של כל העולם״.
באותו סרטון אפשר למצוא מיד אחריו, עוד שני רבנים צרפתים שמתייחסים למשבר החברתי באירופה בעקבות ההגירה.

יש ערוץ שנמחק מיו טיוב, שנקרא know more news. למדתי ממנו הרבה על מצוות נח, ודברים אחרים הנוגעים ליהודים ולציונות, אבל לא הבנתי איך הוא לא רואה את השקר של הנצרות. השנה סוף סוף גם הוא נפתח לנושא, ובזכותו יצא לי להתקל באנשים שהשקיעו שנים בלמידה, ומחקר על הנושא הרגיש הזה.

אני ממליצה לראות את כל הראיון למי שמסוגל, אבל ממליצה לראות קודם חלק קצר מחלקו האחרון של הראיון. הוא נשאל אם לדעתו  שולטים ביהודים. התשובה שלו דומה לדרך מחשבה שלי, אך יש לזה משמעות כאשר זה נשמע ממנו. אני מודעת כמה זה במיוחד שזה נעמר לסגנון המאזינים של אותו ערוץ.
1:25:50
תרגום שלי: בוודאי. אני משוכנע שיהודים הם האנשים הכי שטופי מח על ידי העלית שלהם. את זה אני גם מוצא, את הדפוס של זה בתנ״ך. אם תקרא את התנ״ך אתה יכול לראות שזה סיפור, שזה לא רק הסיפור של היחסים בין יהוה והאנשים שלו. למעשה זהו סיפור של היחסים בין הנציגים של יהוה והאנשים. והאנשים באופן קבוע מנסים להתבולל, מנסים להתחבר עם עמים אחרים, מנסים ללמוד מעמים אחרים. ואז העלית באופן קבוע אומרת להם, לא אל תעשו את זה כי אלוהים ישמיד אותכם. אתם חייבים לשמור על הפרדה, ואתם חייבים לשנוא אותם, ולא להתחבר איתם. אתם יכולים לגנוב מהם, לרמות אותם, אבל אסור לכם להתחבר איתם. אז הסיפור של התנ״ך הוא איך העלית היהודית שולטת בעם היהודי, ומונעים מהם מלברוח הכלא הנפשי [mental] הנוראי הזה. יהודים כלואים בכלא נפשי. 
המראין מוסיף: שהנוצרים אפשרו את זה גם כן. הם עזרו לבסס את האשליה שלהם, שהם נבחרים.
 
כאשר אין מלחמה או עוינות מהסביבה שנאה היהודים נוטים להתבולל. התנ"ך מלא בסיפורים כאלו. רק ככה הם נכנעו לקחת על עצמם את עול מצוות של התורה. יורשי הפרושים, חז״ל, ויורשיהם הרבנים המשיכו באותה מתכונת. הם הוסיפו עו המון חוקים הרבה יותר מקבילים, כדי שלהיות יהודי צריך להשמע לכללים של החברה, או להיות מוחרם, ולמקרה שזה לא ירתיע העמיקו את השנאה של הלא יהודים, כדי שהעם שלהם לא יעז לחשוב מלהשתחרר מכבלי התורה.



בפוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
אשמח אם יתפתח דיון, ודרכו להעמיק עוד על הנושא.
תודה.  

כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.

רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?