שאלה 22 - איך השפיע עלי הסרט "הסוד"?

 בעקבות כתיבת הפוסט על הקשר בן מכשפות ופמניזם, ראיתי הרבה סרטונים של מכשפות. יש גם מכשפים, ויצא לי לראות כמה, אך בעיקר ניתקלתי בנשים.

אחד הדברים ששמתי לב אליו הוא, שההתקלות ברעיון של "כוח המשיכה", היה הצעד הראשון להתעסק בעולם הרוחני. משם היה להן טבעי, לעלות שלב ולהתעסק בכישופים.
In the New Thought philosophy, the Law of Attraction is the belief that positive or negative thoughts bring positive or negative experiences into a person's life.

מבחינתן העיסוק בכישוף, היה הצעד הטבעי הבא.

כמו מיליוני אנשים אחרים, בשלב מסוים המתאים במיוחד בשבילי, החיים הובילו אותי לסרט "הסוד". 
הסוד (באנגליתThe Secret) הוא סרט תיעודי מאולפני Prime Time Productions שבוים על ידי דרו הריאוט והופץ לראשונה בספריות הווידאו בארצות הברית ב-26 במרץ 2006. הסרט התפרסם במדינות רבות בעולם. בעקבות הסרט התפרסם גם ספר באותו שם.

"הסוד" עליו מבוסס הסרט מתייחס באופן ישיר ל"חוק המשיכה" (The Law of Attraction). חוק המשיכה אומר שאם אנו חושבים על דבר מה מסוים, אנחנו בעצם יוצרים אותו ומאוחר יותר אף נזכה לראותו בחיינו האמיתיים.


רבים נחשפו לרעיון מהסרט הסוד, או נחשפו אליו מאנשים שראו אותו.
אז כמו מיליוני אנשים אחרים, גם אותי החיים הובילו לסרט "הסוד", בזמן המתאים במיוחד בשבילי.
זמן לא רב לפני כן, התוודעתי לראשונה ל"תאוריות" קונספירציה. אין ספק שבגלל זה, אחד הדברים שהכי סיקרנו אותי בסרט היה עצם הרעיון של הסוד.
האנשים בסרט לא סיפרו לנו על תגלית חדשה, אלא הם דיברו עובדות ידועות למעטים, ומוסתרות מהרוב. הסרט מתעסק רק בחשיפתו של אותו סוד, ונסיון להוכיח אותו. 
לא מגלים אם הוא הוסתר בכוונה או לא, וגם לא שואלים, למה. 
אלו שאלות שלא נשאלו בסרט, אותם עניין רק התוצאות.
לי היה ברור שזה בדיוק הידע שידוע לאנשים בעלי השפעה בעולמנו, והם שידאגו להסתיר אותו מאיתנו.
הייתי עדיין טרייה, חסרת ניסיון בחיפוש מידע ועם אינטרנט איטי ויקר, לכן נשארתי עם רעיונות ושאלות, אבל לא טרחתי לבדוק מעבר לכך. כך יצא שעד כתיבת הפוסט לא ניסיתי למצוא הוכחות שיוכיחו את השערותיי.
לא הופתעתי, שהספיק לי פישפוש מהיר, כדי להגיע שוב לשם הלנה בלבצקי.

In 1877, the term "Law of Attraction" appeared in print for the first time in a book written by the Russian occultist Helena Blavatsky, in a context alluding to an attractive power existing between elements of spirit.[12]

אז מסתבר שהיא הראשונה שהשתמשה במילים האלו. 
זאת לא הפעם הראשונה, שהיא מוזכרת כאן בבלוג
כל העניין של העידן החדש, טומן בו ניחוח בדיוק כמו של הדתות הממוסדות.
אני מרגישה, שהרבה אנשים מרגישים שהם מורדים בממסד, ושהם שוחים ככה נגד הזרם, אבל שמאוד יכול להיות שזאת רק אשליה.
הסרט "הסוד", היה נקודה ששינתה להמון אנשים את החיים. הוא פתח לפניהם אפשרויות, שהם לא היו מודעים שהיו קיימים בהם.  אפשר למצוא המון עדויות עד כמה זה עובד. הרשת מלאה בסיפורים של אנשים, שחשפו את חייהם בשביל לספק הוכחות שזה באמת נכון.
אפשר למצוא גם ביקורות. 
מצד אחד הסרט מדבר על הרעיון שיש דברים מעבר למה שאנחנו רואים, אבל מאוד מתרכז בלהשיג בטחון כלכלי, אהבה, משקל גוף רצוי, ושאר פריטים המרכיבים רשימה שעומדת מאחורי מרוץ העכברים. הוא נוגע בעניין מאוד רוחני ומיסטי, אך מכוון את למחשבות לצד החומרני של החיים. הדברים שאנשים חושבים שיבטיחו להם אושר ושלווה בחיים.
הרגשתי שמשהו בי לא ממש התחבר. מה שכן, גם לא ממש הייתי מודעת לכל המלכודות הטמונות מהחזות המתיפיפת שבזה. 
גם לי יש סיפורים שיכולים להוכיח את כוחה של המחשבה למשוח אלינו דברים, אבל זה לא מה שחשוב מבחינתי.
מהתחלה פחות סיקרן אותי להשתמש בידע הזה להגשים את חלמותיי. לא ממש התחברתי לכל הקטע של מדיטציות מיוחדות, או המחשות בעזרת לוחות חזון, כדי להשיג דברים. במקום זה הסרט שלח אותי למסע פנימי לחפש את המחשבות שהובילו אותי לאותו רגע בו "גיליתי" את הסוד. 

עוד לפני הסרט בעצם ידעתי את הסוד. שמעתי לפני כן, על חשיבות המחשבה באופן עקרוני, אבל עד אותו הרגע, לא טרחתי ממש ללמוד על זה, ובטח לא לנסות להנחיל זאת לחיי באופן יותר מודע. הסרט השפיע עלי להתחיל סוף סוף לטרוח ולבצע. הוא נתן לי השראה לחקור בדרך אחרת את עצמי. הוא גרם לי לבדוק את חיי, ולפשפש בזכרוני. השוותי את הלך מחשבותיי לעומת התוצאות של הלך חיי.

את הסרט ראיתי בדיוק אחרי חוויה אישית שטילטלה את חיי. חוויה לא קלה, בלשון המעטה, אך כבר מהרגע הראשון שלה, הייתי מודעת שקיבלתי שיעור מטורף במתנה. לא היו לי תלונות. כל מה שנשאר לי זה לזרום ולתת לזמן לעשות את שלו, אבל הסרט גרם לי להזכר במחשבות מסוימות שעברו לי לפני ובזמן ההתרחשויות. זה הוביל אותי להרבה תגליות מעניינות. עם הזמן הצלחתי לעשות עוד הקשרים כאלו ממחשבות שזכורות לי מהעבר, הקשורות לאותו הווה.

מה שעוד לקחתי מהסרט היה חיפוש מתמיד לניסוח משפטים באופן חיובי. נשמע מובן מאליו, אך לפעמים זה דיי מתקיל. כל שפה, אני מאמינה והאתגרים שלה.
אחד הדברים שהתחלתי לשים לב אליו היה מסרים שאנחנו מקבלים שגורמים לנו לחשוב מחשבות של חיסכון, ולא להאמין בשפע. למשל חשמל, הייתי חוסכת מהרבה סיבות שליליות. עדיין אני דואגת לכבות אורות, אך שיניתי את אופן המחשבה שלי, שאני עושה את זה. במקום לחשוב על איכות הסיסבה, או על חשבון החשמל, אני חושבת על רצוני לשנות אווירה בבית, או משהו בסגנון.

לשלוט על המחשבה, זה לא עניין קל, בכל מקרה לא בהתחלה. זה משתפר עם השנים, ועם הרבה אימון. אמנם רק אני םה להעיד על עצמי,אבל אני מרגישה שעברתי שינוי עצום ששיפר את איכות חיי. זוהי דרך ארוכה. ברור שעדיין יש נפילות, אך הן מועטות יותר, והרבה יותר קצרות.

שילוב של התעמקות בעצמי, בשילוב התעניינות בעולם הקונספירציה הוביל אותי לתאוריה משלי.
זהו סוד, אבל מה שנחשף ואיך הוא נחשף, הוא חלק מהתוכנית של האנשים שמתיימרים להיות ה"עלית".
זאת דרכם של רמאים.
נוגעים בנקודות הרגישות, מגלים טפח קטן של אמת, ומשתמשים בו כדי להפנות את הקורבנות הפוטנציאלים לשקר.
מהו השקר לדעתי?
השקר הוא, שעל ידי הגשמת חלומותינו נגיע אל האושר.
התעסקות בטפל, ולא בעיקר.
"חוק המשיכה", הוא רק חלק מ"כוח המחשבה" שלנו.
"כוח המחשבה", זה העיקר.

אנשים נתלים על חלומות ילדות, או מגיל ההתבגרות והבגרות. הם לא בודקים אם אלו חלומות שהושתלו בתוכם ללא ידיעתם, או תשומת ליבם.
אני לא רואה את כוח המחשבה ככלי להשיג דברים. אני משתמשת בכוח המחשבה שלי בשביל לנסות את מקומי ויעודי בעולם. אני מנסה לשפר את יכולת שלי לקלוט מסרים, ובהתאם משתפרת יכולת השידור שלי.
אני לא עושה על ידי טקסים, כשפים או טקטיקות מסוימות.
אני לומדת את עצמי ואת סביבתי בדרך שמתאימה לי. מאוד יכול להיות, רק לי.
לחדד את היכולת שלי לחיות את הרגע . המתנה שלנו אם נתרגם את זה בדרך אחרת מאנגלית (Present).
ההשראה להחיל זאת בחיי, הגיע בעקבות קריאת ספר עם שם המתבקש "לחיות את הרגע".
בעזרת ההתמקדות ברגע, אפשר לחדד את היכולת להבחין ולהבין יותר טוב סימנים.
אין צירופי מקרים. לא סתם הספר "הנבואה השמימית" היה כזה להיט בזמנו. גם הוא, יותר מעשור לפני הסרט "הסוד", השפיע על המון אנשים להאמין שיש דברים מעבר. המון בזכותו התחילו יותר להבחין בדברים, השאלה כמה התמידו, או כמה התמידו אך סטו בטעות לדרך אחרת, יותר מסוכנת או מאתגרת.

אני אמינה שיש לנו כוח, אבל אנחנו לא יודעים את התוכנית הגדולה. של מה או מי שיצר את היקום, והכדור הקטן עליו אנו חיים. לכן לא צריך להיות ספציפים בבקשות.
יש לנו כוח משיכה, יש "חוק משיכה", אבל זה חלק מהעניין, לא העיקר.
צריך לחדד את כוח המחשבה לא בשבילל השיג גוך של דוגמנית או יאכטה. זה להבין את הכוח הטמון בנו וכך להיות חלק התוכנית.אני משתמשת בכוח מחשבותי, כדי ללמוד ולנסות איפה מקומי ותפקידי בה. לנשום בהוקרה ולחכות להשראה. 
השאיפה שלי היא לנסות כמה שיותר לזרום עם החיים בהרמוניה ולא להתנגד בגלל האגו, או בגלל טעות, או אפילו תמימות.
הדבר החשוב שאני למדתי מהתהליך, הוא ללמוד לשלוט על הדרך בה אני מקבלת דברים.
ללמוד לחשוב מחדש. ללמוד לחשוב שונה מדרכיי המחשבה שרכשתי במהחברה והממסד. לחשוב שונה על כל מה שלמדתי.
ללמוד לחשוב ביעילות, תוך הקשבה ולמידה.
למצוא את האיזון.
לא רק לזרום, אלא גם לזוז.
לא רק לזוז, אלא גם לזרום.
לחיות מתוך מודעות לכוח הטמון בי.

פוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
אשמח אם יתפתח דיון, ודרכו להעמיק עוד על הנושא.
תודה.  

כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.

רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?