שאלה 20 - כמה פעמים ציירתי את דגל ישראל כילדה, בלי לדעת מה אני בכלל מציירת?

תשובה: המון!!!
כל כך הרבה פעמים ציירתי את דגל ישראל כילדה, בלי לדעת את המשמעות של מה אני מציירת, וזה היה מטלטל לגלות את האמת. עוד שיעור חזק, כדי להבין שיש צורך להטיל ספק בכל מה שאני חושבת שאני יודעת.
ללמוד על ההיסטוריה, והמשמעויות של המגן דוד, היתה אחת מהתגליות האלו שעשו זעזוע בבסיס של כל מה שחוכנתי עליו. עוד מכת פטיש שחשפה את בורתי.

בשאלה 19 עסקתי בתפילין. שם מצאתי שיש קשר בין כוכב שבתאי לא רק לקוביה שחורה, אלא גם ל Hexagram. כוכב עם 6 קודקודים. מה שהיהודים מכנים מגן דוד, ועם הזמן בחרו בו כהמייצג הרשמי שלהם.

בפוסט הזה אתמקד במגן דוד.
הנה כמה ציטוטים מאתרים שונים:

מגן דוד ויקיפדיה:

על פי מסורות יהודיות מאוחרות, סמל זה היה מצויר או חרוט על מגיני לוחמיו של דוד המלך.

ביהדות, הסמל הופיע במספר בתי כנסת עתיקים בארץ ישראל בתקופת בית שני ואחריה[2], אך נראה שללא כל משמעות מיוחדת, שכן הוא הופיע לצד צורות נוספות כדוגמת הפנטגרם (כוכב בעל חמישה קודקודים) וצלב הקרס, ולא בין הסמלים היהודיים המובהקים של התקופה ההלניסטית.

חוקר הקבלה גרשם שלום קבע בספרו "מגן דוד, תולדותיו של סמל" כי המגן דוד אינו סמל יהודי ולא נזכר כלל במקורות יהודיים גם בזוהר ובכתבי האר"י ונספח ליהדות במאה ה-19, הוא חולק על קביעתו של הרב משה גסטר כי המגן דוד שימש כסמל משיחי על ידי רבי עקיבא במלחמות בר כוכבא, לדבריו, השימוש במגן דוד הגיע ליהדות מהאסלאם (חותם שלמה) לצורך חותמת מאגית בקבלה מעשית, בימי הבינים המקובלים המעשיים היו משתמשים ב"חותמות" איורים גרפיים לצורך הגנה מרוחות ומזיקים בין הספרים בקבלה מעשית הם "האלף-בית של המלאך מטטרון", שנתחבר בתקופת הגאונים ובספר רזיאל המלאך מסביבות המאה ה-12[4]. כך גם סובר הרב משה פינשטיין כי אין לצורת מגן דוד מקור, ומשער שהצורה מסמלת ביטחון בה'[5].


Seal of Solomon ויקיפדיה:

The Seal of Solomon (or Ring of SolomonArabicخاتم سليمان‎ Khātam Sulaymān) is the signet ring attributed to King Solomon in medieval Jewish tradition and in Islamic and Western occultism. It was often depicted in either a pentagram or hexagram shape; the latter also known as the Star of David in Jewish tradition. This ring variously gave Solomon the power to command demonsjinn (genies) and spirits, or to speak with animals. Due to the proverbial wisdom of Solomon, his signet ring, or its supposed design, it came to be seen as an amulet or talisman, or a symbol or character in medieval and Renaissance-era magicoccultism, and alchemy.

תרגום שלי :
חותם שלמה
החותם שלמה (או טבעת שלמה) היא טבעת חותם המשויכת למלך שלמה במסורת היהודית בימי הביניים, ובאיסלם ובאמונות אזוטריות מערביות.
צורת מחומש או הקסגרמה; יותר מאוחר היה ידוע גם ככוכב של דוד במסורת היהודית. הטבעת הזו באופן שונה נתנה לשלמה את הכוח לצוות על שדים, ג'יני, ורוחות או לדבר עם חיות. בשל חוכמתו הידועה של שלמה, טבעת החותם שלו, או כביכול העיצוב שלה, הגיעו לראות בזה כקמיע או קמע, או סמל או סימן בכישוף, תורת הנסתר ואלכמיה בימי הביניים ותקופת הרנסאנס"

The Hexagram, The six-pointed star, known among archaeologists as the Star of Ishtar, was used first as a symbol of worship for the Sumerians and then the Babylonians and was found in most of the civilizations that followed…
תרגום שלי:
"איך היהודים גנבו את הקסגרמה; "כוכב של עשתר?"
"הקסגרמה, הכוכב בעל 6 קודקודים, ידוע בין ארכיאולוגים כהכוכב של עשתר, היה בשימוש לראשונה כסמל של סגידה לשומרים, ואחר כך לבבלים, ונמצא אצל רוב התרבויות שבאו אחר כך."

 כך למשל נטען כי העמונים והפיניקים השתמשו במגן הדוד כסמלו של האל מולך - אל שלכבודו נערך פולחן הכרוך ב"העברת הבנים באש" - על פי הפירוש המקובל, הכוונה לקרבן אדם.
בנוסף, אסטרולוגים השתמשו במגן הדוד כסמל של כוכב שבתאי, כוכב הלכת השישי מהשמש.

זאת שאלת הכותרת של כתבה בווינט.
לי יש שאלה אחרת.
מה עושה סמל מאגי בכתב יד לנינגרד?
ויקיפדיה: "כתב יד לנינגרד (בלטיניתCodex Leningradensis) הוא השם המקובל לכתב היד השלם הקדום ביותר של התנ"ך שיש בידינו היום, אשר נכתב בקהיר בשנת 1008."


או מה עושה סמל מאגי על כריכתו של ספר שנכתב על ידי הרמב"ם?



 רמב"ם, ויקיפדיה:
אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות. עליו נאמר "ממשה עד משה לא קם כמשה"[2] והוא הוכתר בכינוי "הנשר הגדול". 

כמובן שזה גורם לי לשאול המון שאלות לגבי דמות הכל כך חשובה ביהדות של היום. זאת לא פעם ראשונה שזה קורה לי כאשר אני נתקלת בו. והוא מופיע המון. בפוסט אחר אעסוק בכמה מקרים מהם.

דבר אחר שמעלה לי הרבה שאלות הוא מקור שני הספרים האלו. 
אני חושבת שיש הרבה חשיבות לעובדה שהספר תנ"ך, וספרו של הרמב"ם נכתבו בקהיר.
זה גורם לי לחשוב על התאוריה, הטוענת שהמקור לאצולות האירופאיות, ובכלל של בעלי הכוח בעולם, הוא מהפרעונים. 
אפשר למצוא על זה הרבה מידע, בערוץ של Sean Hross.
אותו זה מוביל לשוויץ. 
אותי זה דווקא מוביל לירושלים, בגלל שלמה המלך ובית המקדש. הרבה גם בגלל הפעילות לבנות בימים אלו את בית המקדש השלישי. 
אפשר למצוא על זה מידע בשאלה 17.

זה מוביל אותי גם לחשוב על יציאת מצרים, במיוחד בגלל הערב רב, הקוסמים של הפרעונים.
והערב רב, מוביל אותי באופן טבעי למשה רבינו.
         וזה מוביל אותי לשאלה מאוד חשובה, שאשמור לפוסט אחר.
מה כל זה אומר לגבי משה רבינו?

בפוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
אשמח אם יתפתח דיון, ודרכו להעמיק עוד על הנושא.
תודה.  
כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.
רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.


 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?