שאלה 7 - איך קשור הפמיניזם לתוכנית לחסל את הקן המשפחתי?

בפוסט הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל כאן הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.

הייתה תקופה שיצאו הרבה סרטונים בהם אנשים סיפרו על רגע ההתעוררות שלהם.
הרגע שבו הגלולה האדומה נבלעה.
אחד המפורסמים היה:
אי אפשר לקשר לסרט, רק להרצאה של היוצרת בטד

מומלץ מאוד.

חיפוש מהיר גילה לי, שעדיין יש אנשים בעניין.
בחרתי באחד שיצא בסוף שנה שעברה, ואהבתי את האנרגיה שלו.

זה התחיל, מהתעוררות מבחינה פוליטית, ומעבר של דמוקרטים לכיוון הרפובליקני. walkaway#.
נשים, שחורים, לבנים שעבר אבותיהם ייסר אותם, התחילו להתעורר שהדמוקרטים השתמשו בהם. [השלב הבא הוא להבין שאין צדדים, וזה רק חלק מהטקטיקה של הפרד ומשול]
מה שכן, מסתבר שיש תנועה גדולה שדיי השתלטה על הרעיון, וחבל, אבל על זה מאוחר יותר.
  
לפני הגיוס, היה לי אחד מהרגעים האלו.
הבנתי שעם כל הצעקות לשיוויון, אני לא באמת רוצה לשרת 3 שנים, ולעשות 20 שנה מילואים. בטח שלא התאים לי להיות חיילת קרבית. לא התאים מבחינה פיזית, או נפשית.
התאימו לי התנאים כמו שהם. שאלתי את עצמי, האם הייתי מוכנה להיות קרבית בשביל שיוויון מלא, והתשובה הייתה חד-משמעית, לא.
לקח לי שנים לגלות שזאת הייתה סיבה מהותית, אצל חלק מהמתנגדות לתנועה זכות הבחירה לנשים.
מעבר לפחד מפגיעה במשפחה, ובחברה, הן פחדו שעם הזכויות יבואו גם חובות, כמו חובת הגיוס.

עם פירוק המשפחה הן צדקו, במקרה של הגיוס הן צדקו חלקי.
הרבה מקומות בעולם, נשים יכולות להתגייס, אבל נראה לי שרק בישראל הם הצליחו לחייב אותן. 

כמובן שאף אישה תעז להלחם על שיוויון מלא בחובות. הן ילחמו באופן אישי, כדי להגשים את הפנטזיה שלהן, אך לא על מנת לעשות שיוויון אמיתי.
מובן לי מדוע יש נשים, בנות ואחיות לגברים עם מקצועות מעניינים, שירצו זכות דומה, אך עדיין כמה ילחמו לקבל את הזכות לאסוף זבל, או לתקן ביוב.

 עם השנים הבנתי, שהזעם שיוצא לעבר הגברים, חלקו אמור לצאת כנגד חוקי הטבע.
הטבע קבע על חלוקת התפקידים.
זה לא יעזור כמה שיצעקו הפמינסטיות, אף פעם תחליב חלב לא יכול להיות שווה לחלב שהאמא מייצרת במיוחד לצאצא שלה. כל כמה זמן, חברות תחליפי החלב יוצאת במסעות פרסום על התחליב המשופר שהם בדיוק החלו לייצר. הרי תמיד יש איפה לשפר. 

חלב האם מתאים את עצמו ספיציפית למצבו של היונק או היונקת. זאת עובדה מדעית. עובדה לא כיפית למי שרוצה כמה שיותר מהר לחזור למסלול חייה הקודם, אבל עדיין אלו כללי הטבע. 
כן, אני גם מודעת למושג, טרור הנקה. מכאיב לקרוא תגובות לכתבות על הנקה. זה מגיע לרמות של ויכוחי פוליטיקה טיפוסיים.
אז יש נשים שבוחרות להזין תינוק בן יומו עם חלב תעשייתי, העיקר שהגבר יוכל להשתתף חצי חצי בהאכלה ויווצר שיוויון כפוי, או כי זה מגעיל אותם, וגורם להן להרגיש כמו פרה, או היא פשוט צריכה את החופש שלה.
טבע, מדע, מה טוב לבריאות האם התינוק הנולד. כל אלה שוליים, כי היכולת של האמהות לקחת חלק מכח העבודה הרבה יותר חשוב בשבילה, ובשביל חברה מתקדמת ומתפתחת.

לא תמיד, אבל הרבה פעמים הבעיה היא לא בחברה. זה הטבע שיצר את החוסר איזון. 
חוץ מזה שלחצים והתניות זה לא דבר שנופל רק על הנשים.
גברים נדרשים לשפוך את זרעם, ומאותו רגע את הגנתם, אבל יצירת התינוק מבחינה פיזית נופל מאה אחוז על המין הנשי. 

לגדל ילדים זאת חתיכת אתגר. נסו להיות ימים ולילות שלמים עם ילד מחובר לשד, כי השיניים בדיוק יוצאות, ויש לו חום. והבעל מגיע, ולא באמת יכול לעזור, וכל מה שאת רוצה זה חמש דקות במקלחת, או בסך הכל דקה שלמה בשירותים. ואת עייפה, ומותשת, ורוצה שיבינו ויטפלו גם בך. 

כשהייתי צעירה, חשבתי שבזכות הפמינזם יש לי זכות בחירה לעשות כרצוני, אך גם שיעריכו כמו שצריך את עקרות הבית. 
מצד שני המסר שקיבלתי הוא להתווכח עם הטבע. 
לימדו אותנו להתנתק מגופינו מגיל צעיר, כדי שנוכל להיות כמו הבנים. 
להכניס גוש סנטטי לנרתיק, שכמובן מלווה בסיכונים, כי חס וחלילה לשלא ניקח פסק זמן מהחיים. 
נערה צעירה שמרגישה חוסר נוחות, רצון להתבודד קלות, כדי להבין עם עצמה מה קורה עם הגוף. לאותה נערה, זה יכול להתפרש, שהיא צריכה להתעלם מחוסר הנוחות מהמחזור, ולהתנהג כאילו שום דבר לא קרה. 
היא מדממת, אך עונים לה שזה מה שיהיה לה כל החיים. אז יאללה שתתמודד ותצא לטיול שנתי.
שנים אחר כך קראתי ספר, "האוהל האדום". הוא מספר על דינה, הבת של יעקב.
הסופרת מציעה דרך אחרת להסתכל על הסיפור התנכ"י, אבל אני רוצה להתעכב על האוהל האדום שהוצג כבסיס לסיפור כולו. האוהל בו התנתקו הנשים כשהן ילדו, או בתקופת המחזור. זמן טוב להתנתק מהגברים, ולקבל עזרה מהנשים. בטוח גם זמן טוב לנערות הטריות, בפעמים הראשונות בהן הן מדממות.

מדוע מעודדים אותנו להתעלם מכל זה?
לדעתי חלק מזה אפשר לקשר לגישה שהחלה עם סימון דה בובואר.
 האימרה המפורסמת שלה היא תמצית הבעיה:
״"אישה לא נולדת אישה, אלא נעשית אישה

אני מסכימה עם אלו שאומרים שזאת נקודת מפנה לשיבוש אמיתי בחברה. 
סילוף של מציאות שמשפיעה עד היום, בעיקר דרך תקינות הפוליטית הידועה לשימצה.

Simon de beauvoir: “I am awfully greedy; I want everything from life. I want to be a woman and to be a man, to have many friends and to have loneliness, to work much and write good books, to travel and enjoy myself, to be selfish and to be unselfish… You see, it is difficult to get all which I want. And then when I do not succeed I get mad with anger.”
מהעדות של על עצמה, אני מוצאת אותה כאישה מאוד מתוסבכת עם עצמה. כל כך מתוסבכת מצד אחד. מצד שני, עם כל כך הרבה השפעה.
דבר המאפיין מאוד את השמאל הקיצוני. תסבוך עם כח, המוביל לאסון.

באופן כללי, אני לא מחבבת את המסר של סימון דה בבואר.

Did Simone de Beauvoir's open 'marriage' make her happy?
De Beauvoir had declared that whatever her many books and literary prizes, whatever her role in the women's movement or as an intellectual ambassador championing causes such as Algerian independence, her greatest achievement in life was her relationship with Sartre - philosopher, playwright, philanderer, born 100 years ago this month.
אם סימון דה בבואר חשבה שמערכת היחסים הפתוחים שלה עם ז'אן פול סארטר, הם ההשג הכי גדול שלה, זה עניין שלה. 
מבחינה פוליטית אני חושבת שזה רעיון זוועה.
אולי זה נעים לשמיעה לנערות מתבגרות מרדניות, שההורמונים משתוללים, אך האם באמת מערכת יחסים פתוחה היא הדרך לשחרר את הנשים ואת האנושות כולה?
האם שבירת מסגרת המשפחה מחזקת את מעמד האישה או את הממסד?

המציאות של היום מוכיחה שזה מחליש את מעמדן של הנשים, וכן של הגברים וילדים גם יחד, ומחזק מאוד את כוחם של בעלי ההון והשלטון.

'You are my destiny': Simone de Beauvoir's mad passion for young lover revealed in letters

The writer, who condemned marriage as an “obscene” institution that enslaved women in her classic book The Second Sex, wrote to the film-maker Claude Lanzmann in 1953 saying she would throw herself into his “arms and I will stay there forever. I am your wife forever.”

“I thought I would never say the words that now come naturally to me when I see you – I adore you. I adore you with all my body and soul ... You are my destiny, my eternity, my life.”

אני מאמינה שהיא הרגישה מודרנית ומהפכנית, וזה מה ששמר על חזות מכובדת. בעיניי עצמה ואחרים.
מכתבים מראים שיש סיכוי שהיה אצלה רצון ליותר מזה.
 
My dear, dear little one. I was impatiently waiting for your letter. Ten days without a thing - I was beginning to worry. Send just brief notes if necessary but do write, my sweet little one. I become distraught as soon as I feel you're not there.

האם היא הסתפקה בזה מתוך עיקרון אינטיליקטואלי?  
אני לא אנסה לנחש מה היו המניעים שלה. מה שכן, אני כן יכולה לראות את התוצאות של סגנון הפמיניזם הזה, והן לא משהו.
אני לא אכנס יותר מדי להיסטוריה וההבדלים בין הגלים השונים של הפמיניזם. 
אני לא מתכוונת לבקר נשים מן העבר, אני לא יודעת בוודאות מה היתה ההרגשה לחיות באותה מציאות. 

אני יכולה להעיד רק על המציאות שאני גדלתי בה, כאישה חילונית בארץ ישראל, ברבע האחרון של המאה שעברה. 
מציאות בה ידעתי שאני יכולה לבחור לעשות מה שאני רוצה לעשות.
ידעתי שאני יכולה להכנס לכל אוניברסיטה, אם אשקיע ואקבל ציונים גבוהים.
הסבירו לי איך להזהר מזוגיות עם גבר מתעלל.
זלזלתי ברזי הבישול, כי חשבתי שזה ידע לעקרות בית, ולא חשבתי שזה ידע חשוב בשביל עצמאותי.
לא הרבה אחרי גיל מצווה, דאגו להסביר לי על אמצעי מניעה.
ידעתי גם שאם אגלה שנכנסתי בטעות להריון, יש לי אפשרות לעשות הפלה באופן חוקי.
הכי חשוב, ידעתי שאני אחראית על העתיד שלי.
היה לי סרט בראש של תמונה משפחתית מהעבר. הגבר חוזר הבייתה, והאישה מגישה לו את נעליי הבית, וארוחה חמה. ואוי ואבוי אם זה לא יהיה ככה. הייתי מודעת שזה מה שהיה, ועדיין קורה, אבל ידעתי שאם אהיה נבונה זה לא חייב לקרות לי. הרי לא שהולכים לשדך אותי, אז הכל תלוי בי. יש לי את הבחירה לבחור בן זוג, ואם אני בכלל רוצה בן זוג.

מה שאני רואה היום, זה חוסר הגיון מוחלט בתלונות וטענות  עם כל מה שהנשים השיגו, הן נוהגות להאשים את כולם, חוץ מאת עצמן. 
גם כשיש להן את החופש לבחור בבן זוג, אם יצאה בחירה לא מוצלחת, אז ברור שהטעות קרתה באשמת החברה.

פעם פמיניזם נאבקו נגד שובניזם, אלו שבעצם האמינו שהטבע ייעד תפקיד לכל מגדר. היום הן נגד מיזוגיניה, שנאת נשים. האשמות נשארו אותו הדבר. 
גברים ונשים שיש להם הערכה גבוהה ליכולות הנשיות, אך הן יכולות אשר לפמיניססטיות לא בא להלל.
אז אנחנו יכולות ללדת וליצור חלב שמתאים בדיוק למצב בריאותו של התינוק. ביג דיל. למכור בית ולהרוויח דמי תיווך, הרבה יותר מספק. ברור ,לא?
מה הטבע קבע שחשוב לבריאות התינוק, זה עניין שולי.
הצורך כי אני צריכה לנשום ולהגשים את עצמי בזכות העמדה המקצועית שאשיג, זאת מהות הקיום. 
ואם לא בא לי להתעסק עם הפרטים האלו, וחשוב לי שהעובר הקטן הזה שיצא מגופי ונהיה תינוק יהיה מחובר לגופי, ולא לתת לו לבכות עד שהוא התייאש, אז אני מפספסת לממש את עצמי.

אז כן, כן יש לי ביקורת על הנשים שבאו ממציאות דומה לשלי, ועדיין מתבכיינות ומציגות מציאות מפלה, שלא באמת קשורה אליהן. 

 הווידאו המקורי הורד מהיוטויוב, במקור הוא בכלל מתוכנית בנטפליקס.
הצלחתי למצוא אותו מוצג אצל יוטיובר דיי ידוע..
הקטע שלה מתחיל בדקה 5:08 עם עצירות להערות ביניים.
מאוד ממליצה לראות את כל הסרטון, כי הוא מציג את זה בצורה מאוד חריפה מטובלת בהומור שחור. פמיניסטיות מתפלצות ממנו.
בגדול, היא מנסה לשכנע נשים כמה עדיף לא להיות בזוגיות.
למה?
כי אז לא נוכל להזמין אוכל תאילנדי מתי שנרצה.
הגברים שהיא מדברת עליהם לא קשורים למציאות החילונית בה היא חיה.
היא לא מסתפקת בזה, אלא גם חייבת להוסיף בחור צעיר לסצנה, עם תחת חשוף.

יש לי מנהג לקחת דברים שנשים אומרות, ולהפוך אותם כאילו גברים אמרו זאת על נשים. אין ספק הן היו מתפוצצות. (אני נוהגת לעשות זאת עם יציאות של יהודים, אבל זה למקום אחר)
 הנה כמה דוגמאות:

נראה לי שעדיין מלמדים בנים מגיל צעיר, שלא מרביצים לבנות, אבל שכחו להדגיש לבנות שגם כן הן צריכות לא להיות אלימות לבנים.

לפני שנים ניתקלתי במקרה בתוכנית מחרידה.

Kept

Kept is a reality television series that centered on Jerry Hall (model and ex-wife to Mick Jagger) searching for a kept man.

הייתי בשוק לגלות במילון, שהכוונה הוא לפלגש.

Shape winnable boy toys into cultured young men.

נסו לדמיין איש מפורסם מחפש פילגש בתוכנית כדי לעצב אותה כרצונו.


קליפ מיוטיוב בו ילד בן שמונה מחוזר על ידי נערות. 
מי היה מעז לעשות זאת עם נערים מתבגרים שיחזרו אחרי ילדה קטנטנה.

עוד דוגמא מתוכנית ילדים.
קופיקו, קוף שחי בדירה ישראלית טיפוסית, עם רצפה משובצת שחור לבן.
דמיינו גבר, בעל, מכריח את אשתו לאכול רק סלט, ולצאת לריצה. הוא היה כזה ערמומי שהוא צירף אליה את הכלב שלהם, אותו אימן לנבוח כל פעם אם היא תעיז לעצור. כמובן האישה היא ילדותית.
דמיינו אישה מדברת, ובעלה עוצר אותה מלדבר, עם תנועת מפתח מול הפה.
כמובן שזה לא מכובד, אלא אם כן עושים זאת לגבר.
ממליצה להאמין לי במקרה הזה, ולא להכנס לקישורים, כי המראות קשות לצפיה.

עם כאלו דוגמאות, מה הפלא שהמון צעירים בוחרים לחיות בלי התחיובויות רגשיות. גם נשים וגם גברים. הן באמת חשבו שזה לא יחזור אליהן?

יותר יותר גברים בוחרים להשאר רווקים ואף בתולים. קבוצה גדולה שחושפת כשלים שהיו להם עם המין הנשי, שהיו רגע ההתעוררות שלהם. רגע הגלולה האדומה. 
התעוררות למציאות זועמת. הקטע שהם נשמעים בדיוק כמו פמניסטיות.

עם השנים הבנתי שהפמיניזם מהלל, נרקיסטיות, פריצות, רדיפה אחרי הצלחה כלכלית, בקיצור מה שהן התלוננו שהן לא אוהבות אצל הגברים.

יותר חשוב לדעת ולבין הוא, שהפמיניזם הוא חלק מהתוכנית לשלוט עלינו.

דקה 0:47
we must cancel marriage.
ככה, באופן כל כך פשוט, היא מתחילה. דתי ואזרחי, לא משנה, זה ממסד שנועד לביטול.
הסיבות הן רבות. 
כמובן הכל קשור לכמה מסכנות הנשים הנשואות. הן אלו שהכי פחות מאושרות בחברה.מדהים שבשנות החמישים גם כן דיברו על זה, אבל אחרי כל כך הרבה רדיפה אחרי קריירה ושיוויון, עדיין האושר לא מגיע.
כמובן שהסטטיסטיקה מראה שעדיין נשים עושות יותר בבית. סטטיסטיקה, מדע התעלומה.
הקטע הוא שיש לי קטע עם סטטיסטיקות. הן לא תמיד מסתדרות עם הנסיון הפרטי שלי, אז למה הן אמורות לשמש אותי.
כל זוג ודרך החיים שלו.
מנסיון אישי עקרונות פמיניזם לא מביאים שיתוף פעולה, אלא יש צורך באהבה וכבוד הדדי.
זה לא טיעון תקף אצל נשים פמינסטיות בוגרות כמוה, כי אהבה יש רק בסיפורי סינדרלה. 
כנראה הן באמת מאמינות באמינות סיפור סינדרלה?
בהם אהבה אמיתית לא מביאה אתגרים, אלא אושר ועושר עד היום הזה. זה באמת לא קיים, אלא באגדות.
12:43
This how marriage organize our gender role
ככה הנשואין מארגנים את התפקידים המגדריים שלנו.
זאת בכל מקרה טענתה. זה לא הטבע שמחבר את העובר לאמא, אלא מוסד הנישואין.
13:53
how is it good for us to be relisted that we love someone
היא שואלת מה אנחנו צריכים לרשום שאנחנו אוהבים מישהו.
בעקרון צודקת. אבל לדעתי, ההדגשה שלה שוב ושוב על הניירות, ולא על הזוגיות, היא המקור לבעיתיות בגישתה. לזה אני לא מתחברת.
14:03
speaking on marriage and sex, how is that working for you
מיתוס שמוכרים לנו מכל הכיוונים, אין סיכוי שסקס בין שני אוהבים יכול להשתבח עם השנים.
מדוע נשמע להן הרבה יותר הגיוני שלשכב עם מישהו כמעט זר יצליח להביא ריגושים?
בשבילה משפחה זה חלוקה של החברה לתאים קטנים, ומבחינתה זה שלילי. 
16:19
and if you thought that this arrangement is the best thing for children, think again
מבחינתה הסידור הזה, לא טוב לילדים.
16:56
fact is there s sexual assault in every sixth home in the western world
אז מה בדיוק הפתרון שלה? שאנשים זרים בממסדים יגדלו אותם.
היא בטוחה ששם בטוח יהיה יותר בטוח.
18:12
we need to deconstruct in order to build something new
we need to think of agreements for having a joint household
making a child together or raising it together, not necessarily both
an agreement for mutual guardianship ... or we can go back to old arrangement, like Boston marriage, unmarried women living in one household

בעולם שלה עדיין אין מקום לאהבה, כבוד ואמון הדדי. הגבר מיותר בשביל לגדל ילדים, וגם האמא לא בהכרח חשובה.
היא מדברת רק על הסכמים וחוזים, אבל הם יהיו שונים מהחוזים העתיקים. 
הרי בברור, הם  יהיו יותר טובים. 
למה? בגלל שהפעם היא חשבה עליהם, כמובן.

deconstruct in order to build something new
להרוס על מנת לבנות משהו חדש.  עקרון הקומיניזם ולא רק.

אז למי כל כך חשוב לפרק את המשפחתיות?
הנה אופציה אחת. 
בשביל זה צריך להכיר קלות, משתתפת חזקה בסצנה הפמיניסטית, מאז שנות ה-60 "העליזות"
אישה שבאה מבית שבור, עם אמא לא מתפקדת ומצוקה כלכלית, ובכל זאת הצליחה לממן את דרכה למקומות יוקרתיים. 
מתוך ויקיפדיה: "היא סיימה תואר ראשון במכללת סמית', מכללה פרטית לנשים. היא מימנה את הלימודים בעצמה ובסיוע מלגות. לאחר סיום הלימודים סטיינם נסעה להודו כמלגאית (Chester Bowles Asian) לשנתיים. לאחר שהמלגה הסתיימה היא נשארה בהודו וכתבה עבור עיתונים מקומיים. לאחר שחזרה לארצות הברית, סטיינם עברה כמנהלת של מרכז מחקר עצמאי שמומן על ידי תורם אנונימי שהתחבר בדיעבד שהיה ה-CIA. במסגרת מרכז המחקר, צעירים אמריקאים נשלחו לפסטיבלים בינלאומיים להציג את הרעיונות הדמוקרטיים האמריקאים באור חיובי לעומת התפיסה הקומוניסטית סובייטית. באמצע שנות השבעים פמיניסטיות רדיקליות ביקרו את סטיינם על פעילותה מטעם ה-CIA. ב-1960 היא חלה לעבוד כעיתונאית הראשונה של המגזין הסאטירי Help!."
האמנם נודע רק בדיעבד?
עם כל החסרונות, האינטרנט עובד הרבה לטובתינו.

משום מה אני לא מצליחה לעלות את הסרטון הזה ישירות. הוא מאוד קצר, ושווה צפייה.

1:07

the student leader said to me that they had in the past received funds for international programs from the CIA and, and they felt this was important and could also be partly funded by the CIA.
 the Ford Foundation for instance... would have been much more restricting than the CIA funds were which were free, I mean no one was told what to say , i mean they were free... and the reason i think that comes as a surprise, it did to me at the time, i mean i had the conventional liberals view of the CIA is a right-wing incendiary group, and i was amazed to discover that that this was far from the case, that they were enlightened liberal nonpartisan activists 
פמינסטית ידועה, עבדה בשביל ה סי.איי.איי ומצאה שקל לעבוד איתם, כי בניגוד למה שהיא חשבה, הם ממש לא שמרנים, אלא מאוד ליברלים.

למה הם רוצים לפרק את המשפחה?
ניחוש שלי.
קודם כל עוד דרך לשיטת ההפרד ומשול.
דבר שני, והרבה יותר חשוב, ככה הם יכולים לקחת את הילדים ולעצב אותם כרצונם.

זאת לא האידיאולוגיה הראשונה, או האחרונה שהשלטון משתמש על מנת לנתב את מחשבותינו.
אנשים שוכחים לקרוא את האותיות הקטנות, זה נכון לגבי מבצעים והטבות, וזה נכון גם לגבי אידאולוגיות.


הערות, הארות, תוספות, שאלות, הכל יתקבל בברכה.
יש כאן מקום לכולם.
תודה.  
כדי לקבל עדכונים, אפשר לעקוב אחרי בטוויטר.
רשימה מסודרת של השאלות, אפשר למצוא בתוכן עיניינים.


תגובות

  1. וואו, כמה שהזדהיתי עם מה שכתבת!
    אני מזדהה כ״אמא במשרה מלאה״- פמיניזם זה לא רק קריירה מחוץ לבית, לפיהם/ן יש דרך אחת להיות פמיניסטית ואם לא פועלים או חושבים על פיה- את לא פמיניסטית, או אפילו אויבת...
    אני מאמינה בזכות הבחירה החופשית- העולם לא שחור לבן- יש כל כך הרבה גוונים
    כמה טוב לקרוא קול שפוי כמו שלך, תודה מאביה

    השבמחק
  2. תודה רבה. גם לי טוב לקרוא הדהוד לכתבתי.
    מקווה שנשמע עוד קולות כאלו.

    השבמחק
  3. וואו.. אין מילים לתאר (בתור גבר) איזה כיף זה לקרוא..

    זה נותן סוג של תקווה גם למישהו צעיר שמתקרב לגיל 30 בלי ניסיון עם בנות חחחח :)

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      שמחה שזה נתן לך תקווה, זאת המטרה העיקרית שלי

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שאלה 27 - העולם בטירוף, איך בכל זאת אני רגועה?

שאלה 37 - למה דווקא 6 מיליון?

שאלה 19 - האם יש קשר בין התפילין של היהודים לכעבה של המוסלמים?